ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΝΙΑΝ ΣΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΝ

Την διακονίαν σου πληροφόρησον.........(Τιμ.β,4)
Σας ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε την ιστοσελίδα του Ναού μας και σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση

25 Νοεμβρίου 2012

Kήρυγμα π.Γεωργίου

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΗΛΘΕ.......ΠΕΙΡΑΖΩΝ ΚΑΙ ΛΕΓΩΝ
 
               Η σημερινή ευαγγελική περικοπή έρχεται ως  συνέχεια  θα λέγαμε εκείνης που ακούσαμε την προηγούμενη Κυριακή περί του άφρονος πλουσίου.
               Πνευματικές αναζητήσεις διακατέχουν τον άνθρωπο εκείνο ειτε καλοπροαίρετες είτε κακοπροαίρετες, πάρτε όπως θέλετε, που απευθύνει στον Κύριο μας το ερώτημα περί του τρόπου  κατακτήσεως της αιωνίου ζωής. Είναι κακό αυτό θα μου πείτε? Ασφαλώς και δεν είναι κακή μια τέτοια αναζήτηση! Το ερώτημα όμως είναι γιατί το κάνει? Θέλει πραγματικά να αγωνιστεί για να κατακτήσει την αιώνιο ζωή ή προσπαθεί να πειράξει τον Κύριο? Μάλλον το δεύτερο καταλαβαίνουμε ότι συμβαίνει.

               Και ο Κύριος μας ασφαλώς το αντιλαμβάνεται αλλά δείτε πως του φέρεται. Δεν τον αποπαίρνει ούτε τον διώχνει αλλά στην διαφαινόμενη ειρωνεία της προσφώνησης του ανθρώπου    “ Διδάσκαλε αγαθέ ” του λέει ότι κανείς δεν είναι αγαθός ή μη μόνο ο Θεός. Αυτή η φράση του Κυρίου σημαίνει ότι αυτός δεν ήταν αγαθός? Όχι βέβαια! Ξέρει ότι είναι ο Υιός του Θεού αλλά με αυτό που λέει προσπαθεί όχι να δείξει ποιός είναι αυτός αλλά πως πρέπει οι άνθρωποι να αντιμετωπίζουν τέτοιους προκλητικούς τίτλους. Με απλά λόγια αυτό που του δίνει είναι η διδαχή της ταπεινώσεως και του σεβασμού απέναντι στον Θεό.
                Και δεν αποφεύγει το ερώτημα που του ετέθη αλλά συνεχίζοντας τον λόγο του ομιλεί περί των εντολών που έχουν δοθεί από Μωυσέως στον άνθρωπο από τον Θεό. Αυτές οι εντολές είναι η απάντηση στην ερώτηση του ανθρώπου περί της αιωνίου ζωής. Για την ακρίβεια είναι η μισή απάντηση. Και δίνει ο Κύριος αυτή την μισή απάντηση γιατί θέλει να δει τι εντύπωση αυτή θα προκαλέσει στον ερωτώντα.
                 Βλέπει λοιπόν από όσα του λέει ο άνθρωπος αυτός ότι καμμιά εντύπωση δεν του έκαναν όσα είπε ο Κύριος κανένα ερέθισμα δεν υπάχρει στην σκέψη του. Είναι φυσιολογικό αυτό λέτε? Η απάντηση είναι ανεπιφύλακτα ναί. Δείτε γιατί. Ο Κύριος μας ξέρει ότι ο άνθρωπος αυτός μεγάλωσε και ανδρώθηκε με εκπαιδευτικό οδηγό την διδασκαλία του Νόμου του Μωυσέως και των Προφητών. Αυτά ήταν οι θρησκευτικοί οδηγοί των ανθρώπων μέχρι εκείνη την στιγμή. Και δεν ήταν κακοί οδηγοί σε καμμία περίπτωση αλλά ήταν ελλιπείς οδηγοί. Μπορούσαν να οδηγήσουν τους ανθρώπους σε μια σωστή κατά κόσμον πορεία αλλά δεν μπορούσαν να τον πάνε σε αυτό που λέμε αιώνια ζωή και μετοχή στην ουράνιο βασιλεία.

                  Αυτό Κύριος το ξέρει. Και τι κάνει διαλύει όλη αυτή την θρησκευτική παράδοση του Ιουδαικού λαού? Ασφαλώς όχι! Θυμηθείτε το “ ουκ ήλθον καταλύσαι τον Νόμο ή τους Προφήτας. Ούκ ήλθον καταλύσαι αλλά πληρώσαι ” και θα καταλάβετε γιατί λέει στον άνθρωπο καλά όλα αυτά αλλά “έτι οι έν λείπει”. Και ποιό είναι αυτό το ένα? Όποιος  θέλει να είναι δίπλα στον Θεό στην ουράνιο αιώνια βασιλεία του πρέπει να έχει αποτινάξει από επάνω του κάθε τι κοσμικό και γήινο και να έχει στο μυαλό και την διάνοια του μόνο το πρόσωπο Θεού και την ευαρέστηση στο θέλημα του.
 Είχε ξαναειπωθεί κάτι τέτοιο στο παρελθόν από οποιονδήποτε? Μάλλον όχι!
- Είναι αυτό που συμπληρώνει τον Νόμο και τους Προφήτες.
- Είναι το νεο που φέρνει ο Κύριος.
                  Στην ουσία είναι ο λόγος για τον οποίο ήλθε στην γη.
 Και αυτός ο λόγος είναι η επανένωση του ανθρώπου με τον Θεό.
- Μια επανένωση που γίνεται πλέον όχι με διατακτικό τρόπο αλλά με παρακλητικό και προσκλητικό τρόπο.
- Μια επανένωση που ξεκινά και καταλήγει όχι στο μυαλό αλλά στην καρδιά του ανθρώπου. Θυμηθείτε το ευαγγέλιο την Κυριακή της Τυροφάγου “ Μη θησαυρίζετε θησαυρούς επί της γης όπου σης και βρώσις αφανίζει αλλά θησαυρούς εν ουρανώ. Εκεί όπου έσται ο θησαυρός υμών εκεί έσται η καρδία υμών”.

                   Αυτή τελείως διαφορετική μέχρι εκείνης της στιγμής προσέγγιση της αιωνίου ζωής ασφαλώς λύπησε σφόδρα τον πλούσιο άνθρωπο. Και τον λύπησε γιατί ο Νόμος μέχρι εκείνη την στιγμή βόλευε τους πάντες ιδιαιτέρως δε τους πλούσιους. Έκαναν ότι έλεγε και όλα καλά όλα ωραία αλλά από ότι φαίνεται  τα καλά και τα ωραία δεν έφταναν για το τέλειο για το όλο που αναζητούσε ο πλούσιος.
                   Αυτός ζήτησε και ο Κύριος του το έδωσε. Θέλεις τελειότητα θέλεις τα πάντα θέλεις την αιώνιο ζωή? Καλά κάνεις και τα θέλεις και είναι φυσιολογικό να τα ζητάς. Αυτό είναι το ίδιο του ανθρώπου να εξελίσσεται και να κατακτά. Του το αναγνωρίζει ο Κύριος του πλουσίου αυτό το δικαίωμα. Του ζητά όμως να κάνει και αυτός κάτι να δώσει κάτι. Σε ποιόν? Στον ίδιο? Στον Θεό Πατέρα? Όχι βέβαια! Του ζητά να δώσει κάτι στους συνανθρώπους του και να τον ακολουθήσει. Δύσκολο? Μάλλον είναι δύσκολο κατα πως φαίνεται.
                  Και είναι δύσκολο γιατί συνηθίζουμε οι άνθρωποι πρώτα να βάζουμε στόχους να κάνουμε όνειρα να έχουμε επιδιώξεις και αφού τα καταστήσουμε όλα αυτά επιτακτικές μας ανάγκες, όρους και προυποθέσεις ζωής και επιβίωσης μας, πρακτικής και δράσης μας στη συνέχεια σκεφτόμαστε το τίμημα όλων αυτών. Και όταν έλθει η ώρα του τιμήματος της πληρωμής του αντιδώρου τότε κάνουμε πίσω, λυπούμαστε και απελπιζόμαστε. Τα βάζουμε με τον εαυτό μας τα βάζουμε με τους συγγενείς μας τα βάζουμε με τους φίλους μας τα βάζουμε με τον ίδιο τον Θεό.

                 'Αρα ποιός μπορεί να σωθεί? Πως το έλεγε ο Κύριος σε εκείνη την παραβολή “ ο ποιήσας το έλεος μετ΄αυτού ” για να θυμηθούμε την παραβολή του εμπεσόντος ανθρώπου εις τους ληστάς. Και φτάνει αυτό πάτερ θα μου πείτε? Δεν ξέρω άν από μόνο του αυτό φτάνει. Αυτό θα το κρίνει ο Θεός αλλά ναι είναι ένα πρώτο βήμα ίσως και να είναι το μόνο και τελευταίο βήμα που χρειάζεται. Δεν ξέρω είμαι όμως σίγουρος ότι και άν δεν είναι το τελευταίο βήμα είναι σίγουρα απαραίτητο να γίνει.
                 Σας το έχω πεί πολλές φορές θα σας το ξαναπώ στην χριστιανική πίστη, στην εκκλησία του Χριστού δεν υπάρχει κανονιστικός νόμος δεν υπάρχουν διατακτικές κατευθύνσεις. Δεν υπάρχουν πρέπει και επιβάλλεται. Στην εκκλησία του Χριστού υπάρχει θέση για τον καθένα, πλούσιο και φτωχό, ωραίο και άσχημο, ασθενή και υγιή. Κανείς εκ της θέσεως του δεν είναι προτιμητέος και κανείς εκ της θέσεως του δεν είναι απορριπτέος. Είναι αυτό που έλεγε ο Θείος Παύλος “ πάντες έν εσμέν .......τα πάντα και εν πάσι Χριστός ”.  

Μην ψάχνεται να βρείτε την αιώνια ζωή
       -    στο τι και το πως
       -    στο γιατί και το διότι του κόσμου τούτου
       -    μην χάνεστε μέσα στην απεραντοσύνη της κοσμικής πραγματικότητας,
Μην ζητάτε αυτό που σας έχει ήδη δοθεί.
Πληρώθηκε αυτό με το πιο μεγαλό τίμημα που δόθηκε ποτε στον άνθρωπο,
με το πιο αθώο αίμα που χύθηκε ποτε στον κόσμο,
με την πιο απάνθρωπη θυσία που έγινε ποτε.
               Ξέρουμε πλέον τι πρέπει να κάνουμε ως άνθρωποι. Μας το άφησε ως διδασκαλία και ως παρακαταθήκη ο Κύριος μας. Και άν νομίζουμε ότι είναι δύσκολο και δεν θα τα καταφέρουμε άς θυμηθούμε τα λόγια του “ Τα αδύνατα παρά τοις ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ εστίν ”.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.